Om Anna

Anna Tebelius Bodin är en uppskattad föreläsare som talar om hjärnan. Med berörande pedagogik tar hon upp psykologin bakom hur vi lär, motiveras och upprätthåller psykisk hälsa. Sedan forskningsprojekt och examen från Harvard University 2004 har hon varit runt i hela Sverige och utomlands och föreläst. Utgångspunkten är alltid hjärnan, men varje teori kopplas till realiteterna i vardagen. Det är konkret, tankeväckande och berörande. Tempot är högt och interaktionen med deltagarna gör varje utbildning till ett direkt exempel på att det som förmedlas också fungerar.

Anna drivs av att höja ambitionen för hur vi arbetar effektivt och faktiskt åstadkommer förändringar i långtidsminnet. Hon vill att ansträngningar ska generera faktiska resultat och minska stressen. För komma närmare deltagarna ger hon alternativ till traditionella presentationsformer. Hon sticker också hål på spridda myter om hjärnan, motivation och psykisk hälsa.

Under 2017 kom hennes fjärde bok som har titeln ”Vad varje pedagog bör veta om hjärnan inlärning och motivation”. Den vänder sig till såväl lärare i skolan som föräldrar eller konsulter och projektledare.

Deltagare på Annas utbildningar kommer ofta tillbaka för att få veta mer. Insikter om hjärnan väcker intresse, men Anna uppskattas också för sin höga kompetens, inspirerande ton och sin förmåga att hjälpa deltagare att förändra sitt sätt att tänka. De får med sig insikter från föreläsningarna som gör skillnad i arbetsliv och vardag.

<b>Aktuella föreläsningar</b>

>b>Den analoga hjärnan i den digitala tillvaron</b>
– Om hur vår 40.000-åriga hjärna förhåller sig till den nya digitala miljön och konkreta tips på hur vi gynnas av utvecklingen genom att förstå hjärnans ursprung.

<b>Hjärnan och hälsan på jobbet</b>
– Hur vi mår bra och samarbetar bättre på jobbet. Om psykisk hälsa, samarbete och arbetsglädje utifrån hjärnans förutsättningar.

<b>Vad varje pedagog bör veta – om hjärnan, inlärning och motivation (del 1 & 2)</b>
– Hur pedagogen i skolan eller i arbetslivet drar nytta av den forskning som det senaste decenniet hjälpt oss att förstå hjärnan och förutsättningarna för inlärning och motivation. (Föreläsningen kan även ges med en uppföljning.)